Syndicus
Wat doet een syndicus precies?
Een syndicus is verantwoordelijk voor het beheer van alle gemeenschappelijke delen van het gebouw. In een appartementsgebouw kan dit onder meer gaan over de tuin, gevels, dak, inkomhal, lift en andere technische installaties die gemeenschappelijk zijn. Beslissingen hierover worden steeds genomen in de schoot van de Vereniging van Mede-Eigenaren. De syndicus speelt hier een cruciale rol.
onze taken
Een syndicus zorgt voor het all-round beheer van alle gemeenschappelijke delen van jouw vastgoed.
De syndicus roept alle eigenaars op voor de jaarlijkse statutaire algemene vergadering en (indien nodig) voor één (of meerdere) bijzondere algemene vergaderingen. De syndicus verzorgt de vergadernotulen, voert de beslissingen uit, houdt het register van de mede-eigenaars actueel, sluit contracten af met leveranciers en verzekeringspolis met een verzekeringsmaatschappij, verzorgt de communicatie met alle mede-eigenaars en werkt het reglement van interne orde bij telkens wanneer de algemene vergadering hiertoe besluit. En dit alles met inachtneming van de voorschriften van het AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
Daarnaast is de syndicus de contactpersoon tussen de Vereniging van Mede-Eigenaren en derden zoals notarissen, advocaten, … en treedt rechtsgeldig op als vertegenwoordiger van de Vereniging.
De syndicus stelt een financiële begroting voor de gemeenschappelijke uitgaven op, samen met de periodieke voorschotten, die op de algemene vergadering ter goedkeuring voorgelegd wordt. Daarnaast controleert de syndicus de correcte betaling van deze voorschotten door de eigenaars en betaalt stipt de leveranciers.
Eenmaal per jaar maakt de syndicus een individuele afrekening voor elke eigenaar. Een overschot wordt teruggestort, een eventueel tekort dient bijbetaald te worden.
De syndicus zal alle bewarende maatregelen treffen en alle daden van voorlopig beheer.
De syndicus maakt afspraken met leveranciers voor de instandhouding van alle gemeenschappelijke en technische installaties zoals onder meer liften, brandmeldsystemen, schoonmaak, tuinonderhoud, … Maar ook grotere projecten zoals zorgen voor het herstellen over vervangen van daken, isoleren van gevels, etc. behoren tot het takenpakket. Waar nodig zal de syndicus vooraf offertes opvragen bij meerdere leveranciers.
Krijg een vrijblijvende offerte
Waarom kiezen voor vasthoet?
Pieter Hoet richtte in 2012 VastHOET-beheer op en heeft dus al meer dan 10 jaar ervaring als syndicus. Lokale verbondenheid en persoonlijk contact staan centraal in het DNA van VastHOET-beheer.
Betrokken
VastHOET-beheer is een bedrijf dat uitsluitend vastgoed beheert en wordt geleid door Pieter Hoet en Harry De Smedt. Zij zijn jouw persoonlijke aanspreekpunten voor alle vragen over jouw vastgoed. Elke dag opnieuw, 7 dagen op 7 en 24 uur per dag staan Pieter en Harry voor je klaar.
Groot Lier
VastHOET-beheer heeft haar wortels in Lier en is actief in Groot-Lier . We kiezen er bewust voor om lokaal actief te blijven. Zo garanderen we dat we in geval van nood binnen het kwartier ter plaatse zijn. Want dat vinden we ontzettend belangrijk. Zoek je een partner die steeds bereikbaar is en waar je niet in wacht in een callcenter wordt geplaatst? Dan zit je goed bij VastHOET-beheer.
Maatwerk
We kiezen voor standaardisering en digitalisering waar efficiëntiewinsten geboekt kunnen worden. Maar toch blijft ieder project vooral maatwerk. Het beheer van je vastgoed vereist een doorgedreven kennis van het pand, van de bewoners en van de eigenaars. Daarin onderscheiden we ons van de concurrentie.
Dossierkennis
Naast persoonlijk contact en nabijheid hebben we ook meer dan 10 jaar ervaring in-house. We hebben een sterke kennis van de wetgeving en zorgen voor een wettelijk conform beheer van jouw vastgoed. We hebben ook veel ervaring met het beheer van kleinere projecten.